Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce
Hubená, Kristýna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce. Cíle: Cílem diplomové práce bylo popsat a analyzovat interakční profily dvou učitelek mateřské školy s dlouholetou pedagogickou praxí, které vedly přípravnou plaveckou výuku 3-4letých dětí, a přispět tak k objektivizaci představ o specifické didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě. Metody: V této práci jsme využili metodu zúčastněného pozorování dvou učitelek mateřské školy, sběr dat byl realizován pořízením videozáznamu a jeho následným zpracováním a vyhodnocením pomocí metody modifikované analýzy didaktické interakce. Dále byla využita metoda dotazování ve vztahu ke sledovaným učitelkám. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve vyučovacích jednotkách obou vybraných učitelek byla nejčastější formou chování instrukce. Další nejpoužívanější pak bylo v případě první učitelky oznámení, u druhé potom zpětná informace a spoluúčast. Z hlediska obsahu didaktické interakce převládla ve všech analyzovaných videozáznamech činnost učební. Jako druhou nejčetnější vyhodnotil program modifikované analýzy didaktické interakce organizační činnost. Z výsledků dále vyplynulo, že jednoznačně nejdominantnější didaktická situace se uskutečňovala mezi učitelem a žákem a z forem projevu učitele převládal řečový a pohybový projev. Klíčová...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Interakce učitele a žáka v porovnání skupinové a individuální výuky lyžování.
Punčochář, Michal ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název práce: Interakce učitele a žáka v porovnání skupinové a individuální výuky lyžování. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit, jaké a jak velké jsou rozdíly v didaktické interakci v porovnání skupinové a individuální výuky na lyžích. Metoda: V této práci jsme využili metodu pozorování, sběr dat byl realizován pomocí videokamery a následný záznam byl vyhodnocen pomocí metody MADI (modifikované analýzy didaktické interakce). Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že největší rozdíl byl v míře vyjádření věcného obsahu, který v individuální výuce narostl v průměru o 20%. Dále v individuální formě výuky stoupla v průměru učební činnost nad organizační o 10% a u druhu postojové aktivity stoupla integrace v průměru o 7%. Z výsledků dále vyplynulo, že při individuální formě výuky se vůbec neobjevil výkon činnosti bez přímé kontroly. Závěr: Největší rozdíl mezi individuální a skupinovou výukou byl nárůst u individuální výuky u vyjádření věcného obsahu, integrační postojové aktivity nad dominantní, stoupla učební činnost nad organizační a výkon činnosti žáka byl neustále pod přímou kontrolou. Klíčová slova: individuální a skupinová výuka lyžování, lyžařská škola, analýza didaktické interakce, ADI, MADI
Interakce učitele a žáka v porovnání skupinové a individuální výuky lyžování.
Punčochář, Michal ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název práce: Interakce učitele a žáka v porovnání skupinové a individuální výuky lyžování. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit, jaké rozdíly jsou v didaktické interakci v porovnání skupinové a individuální výuky na lyžích. Metoda: V této práci jsme využili metodu pozorování, sběr dat byl realizován pomocí videokamery a následný záznam byl vyhodnocen pomocí metody MADI (modifikované analýzy didaktické interakce). Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že největší rozdíl byl v míře vyjádření věcného obsahu, který v individuální výuce narostl v průměru o 20%. Dále v individuální formě výuky stoupla v průměru učební činnost nad organizační o 10% a u druhu postojové aktivity stoupla integrace v průměru o 7%. Z výsledků dále vyplynulo, že při individuální formě výuky se vůbec neobjevil výkon činnosti bez přímé kontroly. Klíčová slova: individuální a skupinová výuka lyžování, lyžařská škola, analýza didaktické interakce, ADI, MADI
Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce
Hubená, Kristýna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce. Cíle: Cílem diplomové práce bylo popsat a analyzovat interakční profily dvou učitelek mateřské školy s dlouholetou pedagogickou praxí, které vedly přípravnou plaveckou výuku 3-4letých dětí, a přispět tak k objektivizaci představ o specifické didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě. Metody: V této práci jsme využili metodu zúčastněného pozorování dvou učitelek mateřské školy, sběr dat byl realizován pořízením videozáznamu a jeho následným zpracováním a vyhodnocením pomocí metody modifikované analýzy didaktické interakce. Dále byla využita metoda dotazování ve vztahu ke sledovaným učitelkám. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve vyučovacích jednotkách obou vybraných učitelek byla nejčastější formou chování instrukce. Další nejpoužívanější pak bylo v případě první učitelky oznámení, u druhé potom zpětná informace a spoluúčast. Z hlediska obsahu didaktické interakce převládla ve všech analyzovaných videozáznamech činnost učební. Jako druhou nejčetnější vyhodnotil program modifikované analýzy didaktické interakce organizační činnost. Z výsledků dále vyplynulo, že jednoznačně nejdominantnější didaktická situace se uskutečňovala mezi učitelem a žákem a z forem projevu učitele převládal řečový a pohybový projev. Klíčová...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.